Emotionele Waarde

 
 Mannen hebben geen emotionele waarde lees ik. Klopt helemaal. Wasmachine helemaal versleten en op, wordt opgehaald en vervangen. Tranen schieten bijna in mijn ogen, hoeveel heeft dat ding niet voor ons gewassen, jarenlang keer op keer. De auto inruilen voor een andere. Stiekem nog een aaitje over zijn bolletje gegeven, ik hoop dat de volgende eigenaar goed voor je zorgt. Als je het goed en wel bekijkt, vat ik het samen : hartstikke zot ja.
ED-itor kijkt vragend aan. Zo ging het ook met de oude achterdeur. Wat kijk je sip zegt hij de hele tijd. Natuurlijk kijk ik sip, wordt weer een stuk oud van het huis weggehaald.
 
Minimaliseren, back to basics, geen overtollige rommel, alleen het noodzakelijke. Helemaal niet. Is tegen ons primaire instinct. Vroeger vergaarden we seizoenen lang. Terwijl de mannen lustig lagen te dobbelen met paardenmelkbier, of de hort opgingen om wat te jagen met pijl en speer, of oorlog voerden met een andere stam, vergaarden wij vrouwen de voorraad voor een koude winter. En hierbij konden we alles gebruiken, zelfs spinnenwebben, die waren goed tegen brandwonden. Dus toch nog niet zo gek !
 
 

Ook de druiven zijn uitermate goed gelukt

Oogstende Murwari!

 

3 reacties op “Emotionele Waarde”

  1. Rita
    naast de peren ook druiven. Harstikke leuk. Wij hebben nu net een druifje geplant dus moeten nog even wachten. Als het zover is hoor ik wel van je hoe ik dat ding moet snoeien of juist niet.
    Je hebt een mooie bewerking gemaakt van die foto . prachtig.
    Ga weer verder.
    O ja emotionele waarde….. Gelukkig is het al jaren geleden maar verhuizen en je oude huisje verlaten. Tranen in je ogen en mannen…… We gaan toch mooier wonen waarom dan dat triestige gezicht…
     
    Ja begrijpen zullen ze het nooit.
     
    liefs els

  2. Hoi Rita,
     
    Wat zullen jullie gezond blijven met al die vitamientjes. Lekker zien ze er uit hoor jullie druifjes.
    Snap er niets van dat je niet kunt reageren op mijn weblog, zal er toch misschien weer iets niet goed zijn. Heb bijgewerkte spaces de wereldkaart ervan de week ook afgedaan, was tip van Betty die de spacejes weer is aan het crontroleren, is een schat hè, ze doet dat toch maar voor ons. Ga zo naar Poperinge naar de hoppepluk.
    Groetjes en Fijn weekend alvast Jennie

  3. Mannen denken zakelijker en materiëler. Wat is het nut?
    Ha. Wij krijgen meer een band met dingen. Toch?
    Geen PSP dit keer. Heb het te druk gehad en het is veel te mooi weer.
    Ouwe wijven zomer heet dat. Indian sumer.
    Dus…… zo maar even:
    Goed Weekend!
     
    x sjerrie

Plaats een reactie